|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 Bergsåker jackpot
jackpoten flyttades till Bergsåker, ser öppet ut, hur bra är Alfie samt Adrians girl?
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Vad blir det för bana tror ni?
|
|
|
|
#3 |
|
Gott Nytt År alla travälskare
Ikväll blir det Bergsåkers V64 som gäller. Hustrun har bjudit hem goda vänner så en annan får vackert stanna hemma. Ojämn klass på loppen är det minsta man kan säga och banförhållandena vågar jag inte ens sia om. +4 just nu. Jag satsar på att det inte händer så mycket så man får väl stå där med lång näsa efteråt. Två spikar får det bli. Den ena är jag mycket positiv på och det är 5 Alfie i avd tre. Visst blev det stryk med massvis av metrar senast - MOT LANNEM SILJE! Men Karlsson gjorde segertecken när han dansade in som två tjoget längder efter vinnaren. Anledningen är att Karlsson hade en sån "kanon" som Tangen Didrik i rygg redan 1200m från mål och hur Bergh än försökte kunde han inte ta sig förbi Alfie! Nästa spik får väl bli 9 Adrians Girl i sista avd. Strålande upplopp efter startgalopp senast till dött lopp om segern, enda motbudet är väl 3 esprit Boko Avd 2 låser jag på 2 hästar 3 Therman och 7 Bourne Idenity. Avd 4 likaledes på 2 hästar, Berghs duo 8 Birmingham och 12 Shockwave. Visst finns det flera här, men tveksamt på en del. 9 Fonzan Sund, svårkörd och hur ska Mari Edensröm klara av detta från bakspår? Nja, får bli 1;a reserv. Sedan finns det väl bara 3 hästar som är värda namnet 1 Hurrican Brodde med välkörande jimmy jonsson, Hade väl bästa segerprocenten 2014 av Bergsåkerskuskarna, 2 Clay Dunder har det skrikits om och 11 Happygangster GL står lite hårt inne och bakspår. Så gaddar vi i avd 1 med följande rangordning 5-7-1-8-9-10. Väldigt intresserad av sistnämnde som min curlingkompis deläger och tränar. Formen lär vara fin, men bakspår och Frida Lejonclou är saker som gör att jag är tveksam. Avd 5 rangordnar jag 5-6-12-2-8-9-3.1 Det blir ett "bara att få vara med"-system på 168 rader Givetvis kan strykning och sånt ändra förutsättningarna så väntar med inlämning Om man vill gardera kallblodsloppet så är Eldturi med Ove A mycket intresssant. Gällerstedt brukar ha bra ordning när han anmäler och hästen kommer ju från seger senast (på vinterbana) Brunlöfs 1 Järvsö Pärla givetvis livsfarlig på läget. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+5), dado (+5), Voltstart (+5), asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
God fortsättning på Dig! ![]() Med all respekt men Alfie ger jag inte mycket för som spik! En riktigt dålig favorit och kraftigt överstreckad! En ickevinnare som jag inte blir förvånad om den gjorde sitt livs lopp sist som tvåa... Det är min teori. Näää! Garderingslopp så det dammar om det. Skulle helst ta alla! Låg fart och skuttburkar är lotto! Finns inga djur här som reparerar en galopp som för hela fältet ligger på lur! En 1%are kan vinna det här loppet! Järvsö Pärla till 15% är ett mer sunt spikbud och tidiga garderingar är 10 Gärdsjö Aragon (4%) och inte minst STORCHANSSPIKEN 14 Dans Emil till ofattbara 9%!
|
|
|
|
#6 |
|
Avdelning 4
9 Fonzan Sund - 8%!!? Kraftigt kuskminus! En kusk som i snitt vinner en gång per år på c:a 30 starter är inget och hålla i handen men här är det bara ta rygg på tvåan och ligga i andraspår hela vägen och sedan vrida ut. Hur svårt kan det vara? För hästens form är det inget fel på! Härdad i tuffa gäng, SKRIK sist och spelad till 4 ggr degen. Stallet lyriska över formen inför den starten och varnade kraftigt vilket kollektivet gick på! Motbuden byngliga lägen! Näää! Tidigt streck, kanske tom chansspik och vansinnigt bortglömd! Folk är bakfulla fortfarande...
|
|
|
|
|
#7 |
|
Enligt tillförordnad Banveterinär Björn Sandgren är barfotakörning inte tillåten på Färjestad måndag 5 januari med V64-tävlingar. I samråd med måldomare och sportchef har beslutats att alla aktiva, hästägare och spelare är betjänta av så tidig information som möjligt. Därför träffs heller inte bankontrollgruppen vid 17-tiden på måndag före tävlingarna.
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
får jag väldigt stort självförtroende och bryr mig inte om vad tränare och kuskar säger. Det har lönat sig i längden men klart man råkar ut för nåt stolpskott emellanåt. Lars-Erik Karlsson är ingen duvunge och han har kört kallblod så länge jag minns. Sätt in Tangen Didrik i loppet och han blir BANK Senast redigerad av SO den 2015-01-02 klockan 13:15. |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Tyckte Brunlöfs fick ge allt för att hålla undan i sitt lopp. Det är mina synintryck. Klart att hästen kan ha blivit förbättrad, men mina nja brukar jag ha belägg för (ibland!) |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kvällens spik tror jag är Esprit Boko i sista loppet. Det motstånd som finns har betydligt sämre spår.
Det är ingen speciellt hög klass på tävlingarna ikväll, i vissa lopp måste man motvilligt erkänna för sig själv att en av dem kommer att vinna, så har man fått någon uppenbarelse kan man få bra betalt för den.
|
|
|
|
#11 |
|
Jag börjar känna mig klar med systemet!
Avd 1: Alla Avd 2: 7 (3) Avd 3: 1, 5, 7, 10, 14 Avd 4: 8, 9, 11, 12 Avd 5: Alla Avd 6: 4 (10) 2420 rader Reduceringsgrad 91,5% Red: Endast V6! Senast redigerad av Icewinner den 2015-01-02 klockan 15:28. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Om Navaronne kan gå barfota fram som vanligt kommer jag nog vikta tungt på denne på DD och V6. Gillar verkligen intrycket vid segrarna och tycker inte jag hittat något annan i loppet som gjort ett gediget intryck det sista. Nedstruken ett spår och förhoppningsvis kan Jessika hitta 3-4-ytter. Blir det lite tempo tror jag hon sveper dom tillslut.
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har du aldrig sett ett 2640-lopp som går i bra tempo där trögstarka hästar(typ ultralum) ser till att hålls tempot uppe har du nog inte sett många lopp.
Otroligt givande kommentar förövrigt. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Mina spikar(SPIK?) känns redan klara.
Avd 2: 3 Thermal. Sen blir det nog reducerat på det. Thermal litet (?) senaste två. Spelar ingen roll, halv bra här och det blir vinst. form slår klass, eller var det klass slår....? Ovasett! Thermal här vinner du!.
Trav är kul. Senast redigerad av softpojk den 2015-01-02 klockan 16:46. |
|
|
|
|
|
|
|