Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-01, 19:37   #1

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

v64 Bergsåker jackpot

jackpoten flyttades till Bergsåker, ser öppet ut, hur bra är Alfie samt Adrians girl?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 21:41   #2

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Vad blir det för bana tror ni?
Gammal 2015-01-02, 09:09   #3
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Gott Nytt År alla travälskare

Ikväll blir det Bergsåkers V64 som gäller. Hustrun har bjudit hem goda vänner så en annan får vackert stanna hemma. Ojämn klass på loppen är det minsta man kan säga och banförhållandena vågar jag inte ens sia om. +4 just nu. Jag satsar på att det inte händer så mycket så man får väl stå där med lång näsa efteråt.

Två spikar får det bli. Den ena är jag mycket positiv på och det är 5 Alfie i avd tre. Visst blev det stryk med massvis av metrar senast - MOT LANNEM SILJE! Men Karlsson gjorde segertecken när han dansade in som två tjoget längder efter vinnaren. Anledningen är att Karlsson hade en sån "kanon" som Tangen Didrik i rygg redan 1200m från mål och hur Bergh än försökte kunde han inte ta sig förbi Alfie! Nästa spik får väl bli 9 Adrians Girl i sista avd. Strålande upplopp efter startgalopp senast till dött lopp om segern, enda motbudet är väl 3 esprit Boko

Avd 2 låser jag på 2 hästar 3 Therman och 7 Bourne Idenity. Avd 4 likaledes på 2 hästar, Berghs duo 8 Birmingham och 12 Shockwave. Visst finns det flera här, men tveksamt på en del. 9 Fonzan Sund, svårkörd och hur ska Mari Edensröm klara av detta från bakspår? Nja, får bli 1;a reserv. Sedan finns det väl bara 3 hästar som är värda namnet 1 Hurrican Brodde med välkörande jimmy jonsson, Hade väl bästa segerprocenten 2014 av Bergsåkerskuskarna, 2 Clay Dunder har det skrikits om och 11 Happygangster GL står lite hårt inne och bakspår.

Så gaddar vi i avd 1 med följande rangordning 5-7-1-8-9-10. Väldigt intresserad av sistnämnde som min curlingkompis deläger och tränar. Formen lär vara fin, men bakspår och Frida Lejonclou är saker som gör att jag är tveksam.

Avd 5 rangordnar jag 5-6-12-2-8-9-3.1 Det blir ett "bara att få vara med"-system på 168 rader Givetvis kan strykning och sånt ändra förutsättningarna så väntar med inlämning

Om man vill gardera kallblodsloppet så är Eldturi med Ove A mycket intresssant. Gällerstedt brukar ha bra ordning när han anmäler och hästen kommer ju från seger senast (på vinterbana) Brunlöfs 1 Järvsö Pärla givetvis livsfarlig på läget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+5), dado (+5), Voltstart (+5), asgaya3141 (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 11:21   #4

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
jackpoten flyttades till Bergsåker, ser öppet ut, hur bra är Alfie samt Adrians girl?
Adrians girl startar inte i kväll!!
Yersinia1347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 11:43   #5

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Två spikar får det bli. Den ena är jag mycket positiv på och det är 5 Alfie i avd tre. Visst blev det stryk med massvis av metrar senast - MOT LANNEM SILJE! Men Karlsson gjorde segertecken när han dansade in som två tjoget längder efter vinnaren. Anledningen är att Karlsson hade en sån "kanon" som Tangen Didrik i rygg redan 1200m från mål och hur Bergh än försökte kunde han inte ta sig förbi Alfie!

God fortsättning på Dig!

Med all respekt men Alfie ger jag inte mycket för som spik! En riktigt dålig favorit och kraftigt överstreckad! En ickevinnare som jag inte blir förvånad om den gjorde sitt livs lopp sist som tvåa... Det är min teori.

Näää! Garderingslopp så det dammar om det. Skulle helst ta alla! Låg fart och skuttburkar är lotto! Finns inga djur här som reparerar en galopp som för hela fältet ligger på lur! En 1%are kan vinna det här loppet!

Järvsö Pärla till 15% är ett mer sunt spikbud och tidiga garderingar är 10 Gärdsjö Aragon (4%) och inte minst STORCHANSSPIKEN 14 Dans Emil till ofattbara 9%!
Gammal 2015-01-02, 11:49   #6

doobs avatar

Standard

Avdelning 4

9 Fonzan Sund - 8%!!?

Kraftigt kuskminus! En kusk som i snitt vinner en gång per år på c:a 30 starter är inget och hålla i handen men här är det bara ta rygg på tvåan och ligga i andraspår hela vägen och sedan vrida ut. Hur svårt kan det vara? För hästens form är det inget fel på!

Härdad i tuffa gäng, SKRIK sist och spelad till 4 ggr degen. Stallet lyriska över formen inför den starten och varnade kraftigt vilket kollektivet gick på!
Motbuden byngliga lägen!

Näää! Tidigt streck, kanske tom chansspik och vansinnigt bortglömd!

Folk är bakfulla fortfarande...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 12:27   #7

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Enligt tillförordnad Banveterinär Björn Sandgren är barfotakörning inte tillåten på Färjestad måndag 5 januari med V64-tävlingar. I samråd med måldomare och sportchef har beslutats att alla aktiva, hästägare och spelare är betjänta av så tidig information som möjligt. Därför träffs heller inte bankontrollgruppen vid 17-tiden på måndag före tävlingarna.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 13:09   #8
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
God fortsättning på Dig!

Med all respekt men Alfie ger jag inte mycket för som spik! En riktigt dålig favorit och kraftigt överstreckad! En ickevinnare som jag inte blir förvånad om den gjorde sitt livs lopp sist som tvåa... Det är min teori.

Näää! Garderingslopp så det dammar om det. Skulle helst ta alla! Låg fart och skuttburkar är lotto! Finns inga djur här som reparerar en galopp som för hela fältet ligger på lur! En 1%are kan vinna det här loppet!

Järvsö Pärla till 15% är ett mer sunt spikbud och tidiga garderingar är 10 Gärdsjö Aragon (4%) och inte minst STORCHANSSPIKEN 14 Dans Emil till ofattbara 9%!
jag säger inte emot dig, men jag är sådan att när jag ser nåt med egna ögon
får jag väldigt stort självförtroende och bryr mig inte om vad tränare och kuskar säger. Det har lönat sig i längden men klart man råkar ut för nåt stolpskott emellanåt. Lars-Erik Karlsson är ingen duvunge och han har kört kallblod så länge jag minns. Sätt in Tangen Didrik i loppet och han blir BANK

Senast redigerad av SO den 2015-01-02 klockan 13:15.
Gammal 2015-01-02, 13:13   #9
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
God fortsättning på Dig!

Jag kopplade bort vinstchansen för Brunlöfs när jag såg loppet ännu en gång. Tiden 31.2 på kortlopp och fin bana och Alfie springer en 28 tid på 2640-
Tyckte Brunlöfs fick ge allt för att hålla undan i sitt lopp. Det är mina synintryck. Klart att hästen kan ha blivit förbättrad, men mina nja brukar jag ha belägg för (ibland!)
Gammal 2015-01-02, 14:59   #10

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Kvällens spik tror jag är Esprit Boko i sista loppet. Det motstånd som finns har betydligt sämre spår.

Det är ingen speciellt hög klass på tävlingarna ikväll, i vissa lopp måste man motvilligt erkänna för sig själv att en av dem kommer att vinna, så har man fått någon uppenbarelse kan man få bra betalt för den.
Gammal 2015-01-02, 15:20   #11

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Jag börjar känna mig klar med systemet!

Avd 1: Alla
Avd 2: 7 (3)
Avd 3: 1, 5, 7, 10, 14
Avd 4: 8, 9, 11, 12
Avd 5: Alla
Avd 6: 4 (10)

2420 rader

Reduceringsgrad 91,5%

Red: Endast V6!

Senast redigerad av Icewinner den 2015-01-02 klockan 15:28.
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 15:36   #12

chrisso84s avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 2190

Chrisso
Stats: 5 - 9 - 0
ROI: 121.01%
Vinstprocent: 35.71%

Standard

Om Navaronne kan gå barfota fram som vanligt kommer jag nog vikta tungt på denne på DD och V6. Gillar verkligen intrycket vid segrarna och tycker inte jag hittat något annan i loppet som gjort ett gediget intryck det sista. Nedstruken ett spår och förhoppningsvis kan Jessika hitta 3-4-ytter. Blir det lite tempo tror jag hon sveper dom tillslut.
limpanz (+7), Voltstart (+5)
chrisso84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 15:45   #13

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chrisso84 Visa inlägg
Om Navaronne kan gå barfota fram som vanligt kommer jag nog vikta tungt på denne på DD och V6. Gillar verkligen intrycket vid segrarna och tycker inte jag hittat något annan i loppet som gjort ett gediget intryck det sista. Nedstruken ett spår och förhoppningsvis kan Jessika hitta 3-4-ytter. Blir det lite tempo tror jag hon sveper dom tillslut.
Hur fan tänker du? tempo 2640 A?
Yersinia1347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 15:48   #14

chrisso84s avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 2190

Chrisso
Stats: 5 - 9 - 0
ROI: 121.01%
Vinstprocent: 35.71%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yersinia1347 Visa inlägg
Hur fan tänker du? tempo 2640 A?
Har du aldrig sett ett 2640-lopp som går i bra tempo där trögstarka hästar(typ ultralum) ser till att hålls tempot uppe har du nog inte sett många lopp.

Otroligt givande kommentar förövrigt.
softpojk (+5), jocklon (+1)
chrisso84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 16:40   #15

softpojks avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1934
Standard

Mina spikar(SPIK?) känns redan klara.

Avd 2: 3 Thermal.

Sen blir det nog reducerat på det.
Thermal litet (?) senaste två. Spelar ingen roll, halv bra här och det blir vinst. form slår klass, eller var det klass slår....? Ovasett! Thermal här vinner du!.

Senast redigerad av softpojk den 2015-01-02 klockan 16:46.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td